Stichting Humanitaire Hulp Gambia Belgie PDF Afdrukken E-mail

abeh n’yadee - al nimbara
Hallo en Welkom

Ons Doel

De Stichting Humanitaire Hulp Gambia-België f.v. is de Belgische partner van de Stichting Humaniaire Hulp Gambia in Nederland. De Nederlandse stichting is al meer dan tien jaar actief in het verstrekken van hulp in Gambia, meer bepaald vindt de sponsoring plaats op educatief vlak voor twee scholen - in Bakadaji en Nafugan - en op medisch vlak voor een Health Centre in Somita en het recent geopend St Vitus Health Centre in Bakadaji. Wij zijn een 4de pijler organisatie die zich op een totaal vrijwillige basis inzet voor onze projecten.

In Gambia hebben we hulp van de plaatselijke Stichting – Foundation Humanitarian Aid Gambia – erkend als officiële NGO is in Gambia.

Wij zijn al een aantal jaren sponsors van de Nederlandse Stichting en hebben al verschillende bezoeken gebracht aan de schoolprojecten.  Ons laatste bezoek dateert van november - december 2008. U leest meer over deze reis in onze nieuwsbrief.

Gambia is een van de kleinste landen in Afrika en telt ongeveer 1,6 miljoen inwoners. Het land is gelegen rond de Gambia stroom en meet van de westkust tot het binnenland in het oosten ongeveer 380 km en van noord tot zuid ongeveer 50 km. Behalve aan de kust is het totaal omsloten door Senegal. Gambia heeft geen natuurlijke rijkdommen en de meeste mensen moeten dagelijks scharrelen om te overleven. Niet alle kinderen kunnen naar school gaan.

Wie zijn wij?

Het dagelijks bestuur van de Stichting Humanitaire Hulp Gambia-België f.v. bestaat uit:
- Pat Arn-Greenwood, voorzitter
- Maurice Deno, penningmeester
- Fernand Arn, secretaris

Pat, Fernand en vrienden  gingen reeds in 2002 naar Gambia om de schoolprojecten te bezoeken.  In 2006 gingen Maurice en Pat samen met vrienden nogmaals naar Gambia. In november 2008 zullen ze diverse projecten bezoeken.

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in C:\Domains\stichtinghumanitairehulpgambia.be\wwwroot\components\com_sef\cache\shCacheContent.php on line 1136