Nieuwsbrief 2: Wandelconcert zaterdag 16 mei 2009

Wat waren de weergoden ons gunstig gezind op zaterdag 16 mei!  Ondanks de vele stortbuien op donderdag en vrijdag, de modderstroom in de straat waar Rita en Frakke wonen, de weersvoorspelling van nog meer regen … bleef het opmerkelijk droog op zaterdag.  Rond 17 uur was het nog wel overtrokken, maar een uurtje later kwam de zon zelfs tevoorschijn en bijgevolg kon het concert buiten plaatsvinden en wandelden de aanwezigen rond in de tuin.

Ellen en Arthur, de Nederlandse oprichters van de Stichting Humanitaire Hulp Gambia, alsook Manon waren uit Nederland gekomen om het evenement bij te wonen.  Pat, onze voorzitter, legde aan de ongeveer 80 aanwezigen uit waarom het zo belangrijk was dat de groententuin in Nafugan een werkelijkheid wordt.  De economische crisis treft ook de mensen in Gambia en dus wordt  het telen van voedsel een prioriteit.

Het optreden van de volksgroep “Wreed en Plezant” was schitterend.  Er werd duchtig meegezongen met de liedjes die de marktzangers destijds brachten.

wandelconcert voor gambia

De drank en hapjes gingen vlot van de baan .. euh de tafel; de schorten vlogen de deur uit en hier en daar ontsnapte er een krokodil uit het terrarium (*).

De fotos werden bekeken, de brochures gingen van de hand.  Er werd veel en lang gebabbeld over Gambia en de projecten van de SHHG.

Het deed deugd zovelen te mogen verwelkomen die ons project wilden steunen, waarvoor dank.  Terecht moeten we hier een grote merci noteren voor Frakke en Rita die hun prachtige huis en tuin ter beschikking stelden.  Wij danken ook Marc, Johan en Frakke van Wreed en Plezant voor hun muziekale bijdrage. Het was een memorable dag.

(*) wie een krokodil (sleutelhanger) wil kopen, kan via de website contact met ons opnemen

Klik hier voor foto’s van de avond